پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 544
نویسنده : سیروس زرگوش

فرو افتاد.این مایع چسبنده به حرکت بسیار آرام اما مداوم خود به سمت پائین ادامه داده و در سال ۱۹۴۷ دومین قطره به پائین سقوط کرد.

قطرات بعدی در سالهای ۱۹۵۴، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۷۹، ۱۹۸۸ و آخری در سال ۲۰۰۰ فرو افتادند که در آن یک وب‌کم که در بالای آزمایش برای ثبت لحظات نصب شده بود،‌ در لحظه مهم از کار افتاد.پرفسور جان ماینستون اکنون نگهبانی از این آزمایش را که در دانشگاه کوئینزلند استرالیا در معرض نمایش عموم قرار دارد، عهده دار است.

 

 

در حال حاضر قطره بعدی شکل یک قطره اشک کامل به خود گرفته و ماینستون امیدوار است بتواند سقوط آنرا به شخصه مشاهده کند. این قطره احتمالا بین امسال تا سال آینده فرود خواهد آمد.با بیشتر شدن تعداد قطرات، فاصله میان آنها بیشتر شده از این رو قطره بعدی احتمالا آخرین قطره برای چند دهه آینده باشد.

به گفته ماینستون، قطره کنونی بسیار کوچکتر از قطره پیشین بوده که هنوز به قیر متصل است، اما احتمالا پهن شده و قطره بعدی با شکل متمایزتری مشخص خواهد شد.

ماینستون می‌گوید: قیر یک ماده همگن نبوده، بلکه ترکیب پیچیده‌ای از هیدروکربن‌ها است، ‌بنابراین پیش‌بینی آنچه رخ خواهد داد،‌ بسیار مشکل است به خصوص اینکه شرایط با ورود تهویه هوا تغییر کرده است./



:: برچسب‌ها: قیر , آزمایش , کمبریج , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: