خواص شميايى زغال سنگ
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خواص شميايى زغال سنگ
نوشته شده در
بازدید : 623
نویسنده : سیروس زرگوش

موجود است که در اثر سوختن زغالسنگ باعث توليد خاکستر مى شود. واضح است که بخاطر تجزيه  برخى کانيهاى غير ارگانيک د رهنگام گرم شدن ،مقدار خاکستر برجاى مانده و ترکيب مواد کانيايى با هم برابر نيستند.

تجزيه زغالسنگ معمولا" به دو صورت آناليز تقريبى (proximate) و قطعى(ultimate) بيان مى شود. تجزيه تقريبى شامل آناليز هاى گسترده اى است که مقدار رطوبت ، مواد فرار، کربن ثابت (fixed) و خاکستر را تعيين مى کنند . اين نوع آناليز براى همه زغالهاى بسيار ضرورى است و در کاربرد عملى زغالسنگ بسيار اهميت دارد . اين تست ها به مقدار زيادى بستگى به رويه (procedure) استفاده شده دارد و نتايج حاصله با کاربرد زمانها و درجه حرارت هاى متفاوت با هم فرق دارند . بنابراين بسيار مهم است که رويه به کار رفته و اصول گزارش شناخته شده باشد .

آناليز قطعى ، اندازه گير ى مقدار عناصر د رزغال يعنى کربن ، هيدروژن ،اکسيژن ،نيتروژن و گوگرد مى باشد . علاوه بران محاسبه مقدار عناصرى که تاثير مستقيم د رکابرد زغال دارند نيز ضرورى است  اين مورد ممکن است شامل اشکال مختلف گوگرد ،کلر و فسفر و يا آن عناصرى  که سازنده مواد کانيايى زغال و يا عناصر نادر (trace elements) خاص باشند.



:: برچسب‌ها: زغال سنگ , تست , فسفر , گوگرد , آنالیز ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: