روش آزمایش درجه اشتعال قیر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 518
نویسنده : سیروس زرگوش

قبلی در آن موجود نباشد ریخته و به آهستگی آنرا حرارت می دهد بطوریکه درجه حرارت نمونه در هر دقیقه در حدود 16 درجه بالا برود و تا حدود 56 درجه پایین تر از نقطه اشتعالی که انتظار آنرا داریم که قیر مشتعل شود حرارت را بالا می بریم. آنگاه حرارت دادن را باید آنقدر کم کنیم تا درجه حرارت قیر هر دقیقه 5تا6 درجه بالا برود.در تمام مدت آزمایش باید یک عدد دماسنج که تا 400 درجه را نشان دهد درست در مرکز ظرف مورد آزمایش و در حدود 6/4 میلیمتر از ته ظرف بالاتر و بطور عمودی درون قیر قرار دهیم،از این درجه حرارت به بعد با افزایش هر دو درجه حرارت باید شعله ای که قبلا تنظیم کرده ایم و قطر آن نباید از 4/8میلینتر تجاوز کند از روی نمونه عبور دهیم بطوریکه مدت عبور شعله از روی نمونه از یک ثانیه تجاوز برخاسته شده از روی نمونه مشتعل شود درجه حرارتهای بدست آمده را نقطه اشتعال قیر می نامیم.
این آزمایش در ظروف در بسته هم انجام می شود بدین طریق قیر را در ظرف در بسته ای که یک سوراخ کوچک در سطح فوقانی آن داردریخته و حرارت میدهند گازهای حاصل از حرارت دادن قیر از سوراخ فوقانی ظرف خارج می شودو هر وقت که این گاز با عبور دادن شعله مشتعل بشود نقطه اشتعال قیر معلوم می شود.
آزمایش را چند بار تکرار کرده و معدل چند آزمایش را نقطه اشتعال قیر مورد آزمایش می نامند.



:: برچسب‌ها: اشتعال قیر , نقطه اشتعال قیر , قیر مشتعل , آزمایش قیر , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: