طبقه بندی مواد معدنی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طبقه بندی مواد معدنی
نوشته شده در
بازدید : 734
نویسنده : سیروس زرگوش

. آهن ، طلا ، کرم ، قلع ،جيوه ، سرب ، روي ، مس ، تيتان ، آنتيموان ، موليبدن ، کبالت ، تنگستن ، کادميوم و ساير فلزات.
2. نيتراتها ، فسفاتها ، براتها ، نمکهاي قليايي ، سولفاتها ، کربناته ها ، کلرورها (به استثناي مواد ياد شده در طبقه يک) و نظاير آنها.
3. ميکا ، گرافيت ، تالک ، کائولن ، نسوزها ، فلدسپاتها ، سنگ و ماسه سيليسي ، پرليت ، دياتوميت ، زئوليت ، بوکسيت ، خاک سرخ ، خاک زرد ، خاکهاي صنعتي و نظاير آنها .
4. سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي مانند الماس ، زمرد ، ياقوت ، يشم ، فيروزه ، انواع عقيق و امثال آنها .
5. انواع سنگهاي تزئيني و نما .
6. انواع زغالسنگها و شيلهاي غير نفتي .
7. مواد معدني قابل استحصال از آبها و نيز گازهاي معدني به استثناي گازهاي هيدروکربوري . (مواد معدني طبقه دو عبارتند از مواد معدني فلزي و غير فلزي)
ج) مواد معدني طبقه سه _ که عبارتند از کليه هيدروکربورها به استثناي زغالسنگ . مانند نفت خام، گاز طبيعي ، قير پلمه سنگهاي نفتي و سنگ آسفالت طبيعي و ماسه هاي آغشته به نفت و امثال آنها . (قير ، پلمه سنگهاي نفتي و سنگ آسفالت طبيعي در صورتي که مورد عمل وزارت نفت،شرکتها و واحدهاي تابعه و وابسته به آن وزارت نباشد، جزو معادن طبقه دو محسوب مي شوند.
د) مواد معدني طبقه چهار _ که عبارتند از کليه مواد پرتوزا اعم از اوليه و ثانويه.
_تبصره: طبقه آن دسته از مواد معدني مرتبط با محدوده طبقات يک و دو که در طبقه بندي فوق مشخص نشده يا مورد ترديد باشد و نيز طبقه موادي شامل چند ماده از يک طبقه و موادي از طبقه ديگر، بر حسب نوع، اهميت و ارزش اين مواد توسط وزارت صنايع و معادن تعيين مي شود.
بر اساس ماده چهار قانون معادن امور مربوط به مواد معدني طبقات يک و دو به استثناي شن و ماسه معمولي و خاک رس معمولي در چارچوب قانون معادن در حيطه وظايف وزارت صنايع و معادن مي باشد.
_تبصره: تشخيص معمولي بودن شن وماسه و خاک رس با وزارت صنايع و معادن است.



:: برچسب‌ها: طبقه بندی مواد معدنی , قیر , قیر پلمه , سرب , آهن , طلا , مس , مواد معدنی , نفت , خاک زرد , زغالسنگ , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: